Ett forum för illustration, bildberättande och mycket mer
Du är inte inloggad.
Då var det dags att förtälja vår resa till J-popcon!
Jag, Randi och Henrik hoppade i våran hyrbil och började vår långa resa från Gävle till Köpenhamn. Vi hade gott om musik med oss och även en radioteater som vi fick specialdesignad för att underlätta vår resa. Men även fast vi hade gott om underhållning så var vi extremt trötta då vi kom fram till Köpenhamn på dagen innan J-popcon, vi hade kört i ungefär 12 - 14 timmar.
Nu var vi äntligen framme och när det väl blev Fredag så tog vi oss till konventet efter mycket om och men. Vi hade det svårt att hitta rätt pga vägskyltarna är så små i Köpenhamn så vi lyckades till och med köra förbi konventet utan att märka det. Men när vi väl var på plats så gick allting som smort med att sätta upp våra bord med allt från raster till digitalplattor.
Vi träffade många intressanta människor på konventet och strax ovanför oss så spelade en projektor en animation av en mecha som skulle föreställa Holger Danske som är en slags skyddsängel/robot som välkomnade alla till konventet. Det var ett projekt som hölls av Jeff och Koji som också såg till att väggen mitt emot oss fylldes med papper så de som var intresserade kunde teckna på väggen.
På vårt bord hade vi också en projektor som var sammankopplad med Henriks bärbara dator så folk kunde teckna med en digitalplatta i programmet ArtRage2 på en stor bild på vår vägg.
Det fanns många försäljare som vi känner sen tidigare och det var extremt kul att få träffa alla igen! Vi hade under de långsammare perioderna tid att skoja med våra grannförsäljare genom olika projekt som t ex bästa pappersflygplanet eller olika typer av glädjedanser.
Men kort och gott så har det varit ett lyckat och roligt konvent för vår del och vi hoppas på att vi kan ta oss till nästa J-popcon också!
Vi hade våran underbara hemfärd att se fram emot också. Så när J-popcon slutade runt 17:00 på söndagen så var äntligen hemma igen på måndagen 04:00!
P.S.
Så fort som jag får tag på alla bilder från konventet så kommer jag uppdatera tråden.
Ok här har vi två bilder ifrån Jeff som höll i tecknarväggen mitt emot vårt bord.
Första bilden här är då jag tecknar Lasso från mitt fanzin Legend på Jeff och Koji's tecknarvägg. Det är Koji som ser fanatiskt glad ut bredvid mig. ![]()

Här är hela försäljningsteamet plus en av föreläsarna från J-popcon! Jag ser mäktigt stolt ut eftersom våra vän i bilden är Kenjiro Morimoto producent ifrån SEGA's Sonic Team och ett bättre spelföretag finns inte enligt mig ![]()

Fler uppdateringar kommer!
Det är så att vi försöker hitta en kabel som är borttappad för stunden, utan den kommer vi inte åt våra egna bilder!
Fler bilder!
Här är några besökare vid vårt försäljningsbord. Jag och Randi skymtas i bakgrunden och tydligen är vi för upptagna för kameran just nu! Notera sopsäckarna som är fast tejpade för fönstret längst upp till vänster, det var konventets lösning på för mycket sol.
Utifall ni hoppade över första bilden så har vi en extra åt er! :p
Yosh och Kajfa från Yokaj Studio som fick lov att använda sig av våran projektor och dator för att ha porträtt-teckning hos oss för att promotea deras manga Kick-off!

Det här blev vi bemött av på första dagen av J-popcon och det är animationen som Koji gjort för att välkomna alla gäster.

En till bild på tecknarväggen som fanns mitt emot oss.
Och vi måste avsluta med min och Henriks favorit cosplayer! Vi skymtade Luigi gå i bakgrunden och vi tvingade honom att göra sin smash attack ifrån Super smash brawl! Vilket var något vi tyckte var hysteriskt kul! ![]()