Ett forum för illustration, bildberättande och mycket mer
Du är inte inloggad.
Har under rollspelsmöten försökt teckna lite med högerhanden, som i mitt fall är "fel" hand att teckna med. Sånt brukar ge lite roliga resultat så jag tänkte man kanske kunde ha en tråd där folk postar lite försök att teckna med motsatt hand de vanligtvis använder.
Nu har jag inte hunnit scanna det jag själv gjort ännu eftersom jag har varit superupptagen med jobb och att få färdigt mitt tävlingsbidrag till ISV (därför jag inte varit så aktiv härinne på sistone) men jag tänkte att jag lägger upp utmaningen i luften i alla fall. ![]()
Heh, lite ironiskt att jag la upp den här utmaningen. Min handled har nyligen blivit inflammerad (eller nåt, det är väl vad jag tror) så jag kan inte använda den till nånting utan att det gör ont. Känner mig fett mobbad av världen just nu och är tjurig och envis så därför började jag teckna med högern istället. Fick ihop den här bilden i alla fall.
Hade ju varit schysst om man kunde gå och bli dubbelhänt (eller helst ambidextriös) så kanske man kunde teckna på fritiden utan att riskera överansträngning. >_<;;