Ett forum för illustration, bildberättande och mycket mer
Du är inte inloggad.
Om jag ska avslöja något om det så är det inte direkt någon action strid i den mangan jag kom på direkt.
Det handlar bara om utomjordingar som bor i en oupptäckt kontinent i jorden.
Och så handlar det ochså mest om kärlek, hat, skola, m.m.
Typ... Någon slags "Andra Avenyn" serie (jag gillar den film-serien
).
Tyvärr så är mitt intresse för manga inte direkt så stor längre (p.g.a. att jag inte får möjlighet att läsa mycket manga p.g.a. att jag bara lånar böcker som sällan kommer tillbaka till biblioteket, och att bredband är så långsamt så att jag inte kan kolla på anime).
Dessutom så har jag inte jättemånga redskap som t.ex. stålstift, passare (utomjordingarnas huvuden är runda) och allt annat, har bara papper, penna, sudd, linjal m.m.
Och jag kan därmed inte publicera min serie på nätet eftersom jag inte har någon scanner.
Coolt att du har en idé att jobba på! Den biten brukar vara svårast för mig. ![]()
Hmm, om du inte har en scanner kanske mitt tips i seriepubliceringstråden var lite dåligt. En scanner är kanske en dyr investering (beror ju på om man studerar eller jobbar eller så förstås) men ett väldigt viktigt verktyg för en illustratör eller serietecknare så det är ju definitivt något att sätta på önskelistan.
Har du tillgång till kopiator nånstans kan du ju alltid trycka upp och häfta ihop din serie själv också. Det blir givetvis inte lika bra, men det funkar ju iaf tillsvidare. ![]()
Kul att du är igång! Uppdatera gärna med hur det går ^^